Ostatnio na naszym blogu

Uwaga właściciele nieruchomości w Hiszpanii! Nowe zasady wynajmu turystycznego wychodzą w życie 1.07.2025.

Uwaga właściciele nieruchomości w Hiszpanii! Nowe zasady wynajmu turystycznego wychodzą w życie 1.07.2025.

Czym jest Jednolity Rejestr Najmu Turystycznego? Jednolity Rejestr Najmu Turystycznego to nowa regulacja prawna w Hiszpanii, której celem jest uregulowanie rynku wynajmu krótkoterminowego, zarówno turystycznego, jak i sezonowego. Jego wdrożenie ma kluczowe znaczenie dla walki z nielegalnymi wynajmami, poprawy transparentności oraz zwiększenia ochrony konsumentów.

Gran Delfín – nowy gigant na horyzoncie Benidormu

Gran Delfín – nowy gigant na horyzoncie Benidormu

Benidorm, nazywany często "hiszpańskim Manhattanem", słynie ze swoich imponujących wieżowców, a już wkrótce jego panorama wzbogaci się o kolejny, spektakularny budynek. Nowoczesny drapacz chmur Gran Delfín otrzymał już pozwolenie na budowę i zapowiada się na jeden z najbardziej luksusowych i innowacyjnych projektów w tej części Hiszpanii. Powstanie on na miejscu dawnego Gran Hotel Delfín, legendarnego obiektu, który od 1963 roku gościł turystów i był symbolem nadmorskiego kurortu

Podatki przy wynajmie nieruchomości w Hiszpanii

Podatki przy wynajmie nieruchomości w Hiszpanii

Ostatnim zagadnieniem związanym z podatkami będzie koszt, który pojawia się w momencie, kiedy właściciel zdecyduje się na wynajem swojej nieruchomości. W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie kupnem nieruchomości w Hiszpanii. Duża część właścicieli myśli później o wynajmowaniu swojej nieruchomości, co jest motywowane chęcią czerpania zysku z najmu. Jednak nie można zapominać, że w Hiszpanii, tak jak w Polsce, również trzeba odprowadzić od tego podatek.

"Majorka Nasz Dom": Nowa tożsamość marki turystycznej wyspy

"Majorka Nasz Dom": Nowa tożsamość marki turystycznej wyspy

W grudniu 2024 roku Rada Majorki (Consell de Mallorca) zaprezentowała nową tożsamość marki turystycznej pod hasłem "Mallorca Ca Nostra", co w tłumaczeniu oznacza "Majorka Nasz Dom". Nowa strategia brandingowa stawia na promowanie wyspy jako miejsca autentycznego, zrównoważonego i odpowiedzialnego, które łączy w sobie bogactwo kulturowe, szacunek dla środowiska oraz innowacyjne podejście do turystyki.